ההבנה שערך מוסף הינו דבר חשוב ביותר הולכת וגוברת עם השנים בהשפעת או בהשראתה הרבה של התחרות כמעט בכל שוק בין ימינו. כמעט ולא קיים שוק בין ימינו שאין בו תחרות כלל, שלא נדבר על כך שהתחרות כמעט בכל שוק ושוק היום קשה ומפרכת. עסקים רבים נופלים כי לא מצאו את הייחוד שלהם בתוך המירוץ הזה להצלחה. כי כמה אפשר עוד לשמוע מבעל מקצוע שמעיד על עצמו : " אמין, שירות אדיב ו-20 שנות ותק"? הלקוחות של ימינו מחפשים שילובים, מחפשים את הנוחות, את הייחודיות, את השוני.
סוגי ייחוד נפוצים
ייחוד מסוג אחד אותו ניתן למצוא בהרבה מקומות הוא "אחריות". חברות מעידות על טיב השירות אותו הם מציעים באמצעות מתן אחריות ארוכת טווח, שלעתים מגיעה לאחריות לכל החיים. הרי אם נקנה מוצר של חברה מסויימת שנותנת לנו אחריות לשנה אחת בלבד הרי היא מצהירה כי היא מעריכה שהמוצר שלה לא ישרוד להרבה יותר מזה. אך אין חברה שתמכור לנו מוצר שאיכותו ירודה ותתן אחריות לכל החיים, וזאת משום שבצורה כזו החברה תפסיד כסף רב מכל לקוחותיה שפעם בשנה יגיעו לממש את האחריות.
עוד דרך לייחד את עצמך הוא לאחר מספר שירותים תחת כובע אחד. מה תעדיפו? להתנהל בקשרים עסקיים מול עו"ד אחד, נוטריון אחר, רואה חשבון בנוסף, ועוד ועוד ועוד? ואם משרד לליווי עסקי יציע לכם עסקה המכילה את השירותים של כל הללו ועוד במחיר נמוך או זהה לזה שתקבלו במידה ותבחרו ללכת לבעלי מקצוע שונים בנפרד? רוב האנשים יעדיפו את הנוחות - שמישהו יטפל להם, ידאג להם, יעשה עבורם את העבודה.
יחוד נוסף יכול להיות במיתוג או בנראות העסק. אם זה עסק שפעילותו בעיקר אינטרנטית בעל העסק לעצב את האתר כך שיתאים לקהל היעד. הרי צבעים שפונים לבני 70-80 יהיו שונים כפי הנראה מצבעים שפונים לבני 8 -10. נראות העסק הגשמי עצמו גם חשובה. משרד מפאנל מבודד בעל רמת גימור יפה וחלקה יראה שונה ממבנה ישן מבטון ולפעמים גם יתאים יותר לתקציב שלכם.
לסיכום, ייחוד או מיתוג עסקי הם דברים חשובים ביותר. כל עסק והמיתוג או הייחוד שמתאימים לו ואין דרך אחת שנכונה לכולם. דרך הבידול תיבחר בעקבות קהל היעד, התחרותיות בשוק המדובר ופרמטרים רבים אותם תוכלו לקבל ממשרדי פרסום, שיווק וליווי עסקי שונים ומגוונים - כל אחד בתחום התמחותו וכל אחד בייחודו שלו. חשוב שתמצאו את בעל המקצוע שרעיונותיו נראים לכם ושיש מאחוריו קהל לקוחות מרוצים שהוא מוכן להציג בפניכם.
תמיר